Hvordan livet er når man pludselig har fået en Øgle på to ben ind i huset.

søndag, februar 05, 2006


Birkeskage - mums

Normalt spiser vi hjemme hos mine forældre hver søndag.
Traditionen startede for mange år siden da de syntes at de aldrig så deres børn på trods af at de boede max. 10 minutter væk på cykel.

Da vi samtidig begge var studerende var det også deres måde at sikre sig at protein indtaget var højt nok :))

Siden den gang har det været en fast tradition, så hver søndag kommer Jan, jeg og Dicte samt min bror Henrik, min skønne svigerinde Charlotte, min nevø Oscar samt min papnevø Tobias (når han da har tid) hjem og indtager huset.
Men ikke i aften - for mine forældre er taget til Malaga i en uge..... jamen det kan de da ikke - og slet ikke en aften hvor Jan også er taget afsted (han kørte til Gøteborg i aften for at kunne køre videre til Oslo i morgen tidligt). Så Henrik og Charlotte inviterede Dicte og mig til spisning i aften.

Vi fik fiskefrikadeller med babyspinatblade, samt Ris med citron og chili (uhm), det hele blev så afsluttet med den her Birkes kage med citron. Dicte skulle lige overtales - men så var det altså tip top lige til at køre ned.

Klokken var næsten 20.00 før end vi kom hjemad - så 20.23 lå hun i sin seng. Der gik ikke mange minutter før end hun var gået omkuld. Normalt lægger vi hende ved 19.30 tiden men ofte oplever vi at hun jo karter rundt i senge i næsten en time inden hun falder i søvn. Så hun får til alt held ikke meget mindre søvn end normalt.

Jeg må vist også hellere snart finde min seng (ikke særlig svært - sidder faktisk på den lige nu :)) jeg skal jo holde hele ugen uden at have nogen backup (dog sagde min dejlige svigerinde at jeg altså bare skulle ringe hvis der var noget).