Hvordan livet er når man pludselig har fået en Øgle på to ben ind i huset.

fredag, januar 19, 2007


Dictes horoskop

Jeg deltog op til jul i en konkurrence og jeg vandt en "barnets bog". Er lidt poppet men samtidig lidt sjovt - for det var Astrologihuset der har lavet den. Det betyder at der også er lidt om Dictes horoskop.
Så her er hvad der står:

Solen i Jomfruen
Jeg holder af orden, renlighed og forudsigelighed. Jeg kan lide at kende alle detaljer og det er lige meget, om det drejer sig om en samtale eller mit legetøj. Jeg er meget hjælpsom og praktisk. jeg kan lide at være tilnytte - at støtte og hjælpe, hvor der er brug for mig. jeg kan godt have en tendens til at spille martyr, når noget går mig i mod. Jeg vil elske at have et kæledyr, så jeg kan gøre noget godt for et andet levende væsen.

Månen i Skorpionen
Mine følelser kan være så komplicerede og stikke så dybt at jeg ikke engang selv forstår dem. Derfor skal i ikke blive frustrerede når i ikke forstår dem. Jeg har brug for plads til at være alene med mine følelser, for jeg taler helst ikke om dem, før jeg selv har løst problemerne. i skal ikke være bekymrede, for jeg er meget stærk, og jeg skal nok klare mig, måske endda bedre end de fleste af mine jøvnaldrende. Hvis jeg øler mig trådt på - af jer eller andre - reagerer jeg ikke straks.Der kan gå ret lang tid, men jeg glemmer det aldrig, og på et tidspunkt vil jeg lade al min vrede komme til udtryk. jeg kan være temmelig manipulerende, hvis det passer mig, så lad mig ikke få lov til at løbe alt for meget om hjørner med jer

Ascendanten i vægten
Jeg praler ikke, men jeg er både vellidt, venlig og charmerende. Og så er jeg mere socil end de fleste. jeg sætter pris på harmoni omkring mig, og derfor er jeg villig til at gå for meget på kompromis, netop for at opretholde husfreden. Jeg skal lære at turde sige min mening, også når jeg mener noget andet end andre. Faktisk skal jeg lære at finde ud af , hvad jeg egentlig selv mener. Selvom jeg hader ufred, når jeg selv er med i det, kan jeg godt være lidt provokerende alligevel. jeg kan godt være den, der støber kuglerne og så lader nogle andre fyre dem af, men jeg gør det så raffineret, at sikkert ikke bliver opdaget, at det var mig der startede hele balladen. Giv mig to muligheder, og jeg bruger timer på at beslutte mig for den ene. Hvis jeg skal vælge én ting, føler jeg, at jeg afskærer mig fra noget andet, og det kan jeg næsten ikke holde ud. Her er virkelig noget, i skal hjælpe mig med at lære.

Efter sådan en omgang ved jeg ikke om jeg skal le eller græde. Hvis det passer - så har vi da hænderne fulde med det barn...... men det er da vist ikke noget nyt.

Etiketter: ,