Hvordan livet er når man pludselig har fået en Øgle på to ben ind i huset.

onsdag, juni 14, 2006


Dårlige vibrationer

Forleden var jeg på Hvidovre Hospital i forbindelse med mit arbejde, og selv om Dicte jo hverken har været tæt på at dø eller andet - så får jeg det altså skidt når jeg vandrer rundt derude.

Jeg tror ikke at jeg ville have lyst til på noget tidspunkt at føde derude, bare pga. af de "vibes" jeg får.

Baggrunden er at vi på 5. dagen efter Dictes fødsels blev overflyttet til Hvidovres Neonatal afdeling, hvor jeg så lå og blomstrede på barselsafsnittet.

Der var bare for mange oplevelser med dumme ansatte, der glemte at jeg selvfølgelig ikke anede hvordan ting foregik derude, men heller ikke havde overvejet at fortælle mig det.
F.eks. med låste døre om natten, når man er blivet kaldt ned for at amme sit barn på neonatal afdelingen og skal tilbage til sin seng.

Eller når man vågner om morgenen helt kulret fordi man ikke har været nede ved sit barn siden midnat, og svagt husker noget om at der kom nogen igen ved 2-3 tiden hvor vi aftalte at de skulle tage den allerede udmalkede mælk der var. Og nu havde jeg altså ikke set mit barn længe - så jeg trisser derned - og hvor skulle jeg så vide fra at de havde morgenkonference??? Jeg skulle jo bare se mit barn, og sikre mig at hun havde det godt? (selv i dag kan jeg åbenbart ikke skrive om det uden at tude :)) Så jeg blev smidt ud og så kunne jeg ellers sidde der på gangen og vente.

Eller alle de mange gange vi var der ude for at komme til fysioterapi, eller på børneambulatoriet for at få taget blodprøve hvor de var nødt til at stikke i begge arme fordi der ikke kom noget ud første gang.

Nej det var ikke just positive minder der dukkede op mens jeg vandrede rundt derude.

Men sådan har vi det jo med mange ting.

Den rette duft og vi befinder os pludselig på stranden på Rhodos, eller også så er vi ved at brække os over smagen af Mango juice fordi vi engang blev lidt for fulde i Rom og Mangojuice....

De er sikkert frygtelig dygtige derude - men gode minder har jeg ikke derfra.