Hvordan livet er når man pludselig har fået en Øgle på to ben ind i huset.

tirsdag, marts 07, 2006


Tur til Næstved og smalltalk

Der er faktisk ikke langt til Næstved - når man bare kører den rigtige vej - uden for myldretiden :))

Jeg havde et kundebesøg i Næstved i går - det tog kun lidt over en time at komme derned. Men at bo i Næstved og skulle pendle til Kbh hver dag??? Eller til Hillerød for den sags skyld - NO THANKS.

Hvorfor så de tanker om at pendle - jo for Næstved er jo et af de steder hvor man kan få meget hus for "ingen" penge.
Men det er altså ikke der hvor vores kommende bolig ligger.

Da jeg var kommet derned kom jeg pludselig i tanke om at det da var dernede en jeg havde mødt på en skiferie i Skt. Mikael for 17 (!!!!) år siden boede.

For dem der kender mig i dag - så lyder det følgende måske lidt underligt.

Men dengang var jeg jo kun 19 år og lidt smågenert - jeg forstod ikke hvordan man kunne smalltalke med folk man ikke kendte - JEG kunne ihvertfald ikke.

Lige indtil den dag hvor min daværende veninde (og studiekammerat) tog til Næstved for at besøge Anders som vi havde mødt på skiferien. Meningen var at vi begge skulle overnatte dernede - men pludselig fik hun kolde fødder og ville hjem igen.

Det ville jeg ikke - jeg havde det så sjovt - og for første gang i mit liv sad jeg og snakkede med folk jeg ikke kendte helt ubesværet - det var altså et stort øjeblik i mit liv (det må det have været for ellers ville det jo nok ikke stå så tydeligt i min hukommelse :)). Vi sad og snakkede til det første morgentog kørte og så tog jeg det tilbage til København. Jeg snakkede vist aldrig med dem igen dernede.

Men jeg havde lært en ting - det var at det faktisk hverken var svært eller slemt at tale med folk man ikke kender.