Hvordan livet er når man pludselig har fået en Øgle på to ben ind i huset.

onsdag, november 08, 2006


En morgen i helvede



Det er en af de morgener hvor man har allermest lyst til at trække stikket ud og blive hjemme..... åh det kan jeg, jeg har jo fri idag :))

Dicte vågnede 5.50 - og så på en morgen hvor vi kunne sove til 6.40 argh... Hun ville IKKE sove mere og kom derfor ind i vores seng.

Mosle mosle smide med sutten - har i ikke fattet det? Jeg vil ikke sove mere.

Endelig ringer vækkeuret og der bliver tændt for fjernsynet (hvilket ellers kun er i weekenden at det sker...)

Ud og få tøj på, kun en mindre konflikt om de brune bukser som hun nu har haft på én gang. Mor skruer væk fra Playhouse Disney og hen på nyhederne. Dicte kommer ind efter at have fået tøj på og ser at alle vennerne i TV er væk - hyl skrig og skrål, og man vil i hvertfald ikke have morgenmad og nu vil man forresten bare have sin sut.

Og det er så morgenens store konflikt - også forældrene i mellem. For pludselig bestemmer Jan sig for at nu skal vi håndhæve at sutter er kun når man skal sove. Endnu mere hyl og skrig. Efter en halv time på den måde - stopper han en sut i kæften på ungen og så sidder hun der og kigger på sin morgenmad, Jan tager på arbejde og jeg sidder med lorten.

WOW.

Hun går til sidst i gang med morgenmaden med det der fantastisk drillende blik i øjet, uha hun vidste vist ikke hvor tæt hun havde været på at blive smidt ud af vinduet af den temmelig hysteriske og temperamentsfulde moar.

Så klokken 8.30 kom vi endelig i vuggestue.

Vel hjemme igen sendte jeg Jan en sms med teksten:

Dit barn er blevet afleveret i god behold og mæt i vuggestuen. Elsker dig din dumme dejlige mand. knuz Katja.

Der gik ikke mange sekunder før end han ringede og vi fik snakket morgenens helvede i gennem.

Jeg giver ham ret i at sutten ideelt set kun er til søvn. Men forbered lige din kone og dit barn på din aktion inden den sker, og gør det venligst ikke en dag hvor du bare kan smutte fra det hele og tage på arbejde. Han gav mig ret.

I eftermiddag skal vi så til Rytmik - eller 'mik som Dicte kalder det.